10 September, 2012

PART 2 ~ DARJAH 2

Secara ringkas tahun 1997 aku berada dalam darjah 2..Aku p sekolah tak pakai tudung..Eiiiiiii....tak malu tak tutup aurat..Hahahha...Kawan-kawan aku pun sewaktu dengan aku jugak laa...Time tu kecik lagi mana tau dosa dan pahala..Heheh..Dalam kelas kena kembar meja dua..Aku duk sebelah kawan..

Dulu kalo p pasar raya aku suka suruh ayah aku beli kotak pensil kartun yang ada magnet..B0leh buka depan belakang lagi..Pastu, pensil b0leh cucuk kat situ..Advance lagi ada gerimit...Gerimit maksudnya pengasah pensil atau lebih omputih kata sharpener..

Aku beli pun sebab terpengaruh dengan kawan-kawan aku yang menggunakan kotak pensil itu..Boleh di katakan tiap-tiap minggu aku mesti tukar k0tak pensil..Macam-macam pesyen ada..

Time tu sapa ada k0tak pensil macam tu kira hebat laa sebab kawan-kawan yang lain tak da..S0, b0leh laa tunjuk kat kawan-kawan yang tak de bagi depa jeles...Pastu, mulaa laaa nak guna kekerasan suruh mak bapak di0rang beli...Hadoiiiiiii......

Kebetulan guru kelas aku cikgu yang sama masa aku darjah satu..Bertambah suka laa aku belajar pada waktu itu...

Kalo dah habis time blajar, cikgu suka suruh tido dalam kelas sebab tak mau murid-murid buat bising..Ade jugak laa cikgu sogokkan duit..Hehehe..Aku lah juara tido dalm kelas tu..Ada kawan-kawan aku, di0rang tak tido tapi duk kacau kawan-kawan yang lain..

Suatu hari tu, cikgu suruh tido..Sape tido dapat duit..So, aku pun tido laaa sampai tak sedar meleleh air liur....Eeeiiiii yaq ke...Hahah..Tapi cikgu tak marah pun..Betapa baiknya cikgu aku..Pastu, aku sorang je dapat duit RM1..Yahoooo...Balik tu aku cite kat mak aku yang aku dapat duit...

Petang aku p laa kedai Pak Ali depan masjid beli ker0pok atau pun singam....Kadang-kadang beli mainan yang tikam-tikam dapat hadiah tu..Best sangat..Time tu, kedai Pak Ali memang femes dalam kalangan kami zaman budak-budak..Aku banyak memperabehkan duit mak pak aku kat kedai tu laa...Eeeiii jahat nya aku...Huhuhhuh....



No comments:

Post a Comment