10 September, 2012

DARJAH 1 (7 THN)

Tahun 1996, aku berada di darjah satu manakala abang pada waktu itu darjah 3...Aku di sekolah kan di Sekolah Kebangsaan Permatang Binjai..Aku duk dalam kelas 1B..Masa dulu-dulu ada 2 kelas jaa iaitu B dan H...Sapa duk kelas B maksudnyaa budak pandai laa...Elehhhhh...Kiranya aku kateg0ri pandai laa ek?? Hahahahah...

Cikgu kelas aku namanya Cikgu Halijah..Dia ada taik lalat kat hidung..Tapi dia baik...Dia suka layan murid-muridnya macam anak nya...Aku suka cikgu nie....Best sangat....

Masa mula dulu mak aku hantar p sekolah naik basikal..Jarak antara rumah aku dan sekolah lebih kurang 10 batu nautika dari sudut pandangan aku laaa..

Urrrmmmm 15 minit macam tu laa..
Jauh tak jauh sampai nak tercabut kaki mak aku punya mengayuh basikal..

Aku dan abang duk kat belakang plantar basikal..Nasib laa aku kecik..Kalo aku besar, dah lama aku tolak abang aku jatuh terg0lek kat atas jalan..Hehhehe...

Mak aku selalu pesan kat abang aku t0long teng0k-teng0k sama adik...Abang aku mengiyakan saja laaa...Walhal, dia mengabaikan aku..Aku tak kisah pun sebab aku ada kawan-kawan..

Time rehat, aku p kantin dengan kawan-kawan aku..Setiap kali nak beli makan kena beratur panjang..Sementara tunggu giliran, aku sembang laa dengan kawan-kawan aku..

Time tu aku pendek ja jika nak di bandingkan sekarang..Boleh dikatakan kaunter meja lebih tinggi dari aku..Setiap kali nak beli makan terpaksa kena jinjat...

Nasi dengan ikan bilis masak cabai 50 sen jaa..Menu yang ada hotdog , nugget, isi ketam ataupun daging buger..Harga dalam lingkungan 30 hingga 50 kupang je...Murah sangat lerrr...Kalo nasik ayam mahal laa sikit RM1.00...

Kat bawah ni contoh buku yang aku guna masa sekolah rendah..
Buku 3 line...WOW..!! dah macam gangster laa pulak..Adoihhhh





Dulu aku p sekolah aku pakai skirt kaler biru tua..Kat dalam pakai kemeja..Nampak skema dan seksi sangat time tu..Nasib la tak de mangkuk ayun yang mengambil kesempatan ke atas keseksian aku..Hahah..Aku p sk0lah tak pakai tudung sebab time tu aku mana tau halal haremmm....Alaaaaahhhh lagi pun budak-budak mana nak tau beza aurat ke ape ke...Lain laa aku dah mumaiyizzzzz......











No comments:

Post a Comment