10 September, 2012

# KENAPA MANUSIA SUKA MENGATA..??#

Wahai manusia yang bergelar insan di muka bumi ini...Kenapa manusia suka mengata?? Sedangkan diri sendiri belum tentu sempurna..Adakah mengata itu hobi dan kepuasan dalam diri yang penuh dengan hasad dengki dan hasutan syaitan..Sudah laa wahai manusia..Insaf lah sebelum terlambat..Aku hanya manusia biasa yang mampu luahkan dalam aku punyer fesbuk,blog mahupun twitter..Sekarang k0 mengata 0rang mungkin satu hari nanti, k0 terima balik kata-kata k0 tu..Aku jugak tak mahu dengar segala-gala gosip panas yang k0 canang sana sini..K0 tak takut mati ke??Sia-sia laaa k0 sembahyang, puasa, bersedekah dan berbuat baik selama ini..Aku bukan ape, aku kesian kat family k0..Beranak dan membesarkan k0 selama ini tapi k0 tak pandai hargai..Cukup-cukup laaa selama ini k0 kata kat aku sesedap rasa..K0 rasa k0 cukup perfect ka??? Sudah laaa w0i...!!! Aku diam tak bererti b0d0h..Sedarlah manusia, umur k0 semakin lama semakin bertambah..Rumah kata pergi, kubur kata mari..
Bila susah pandai lak buat muka sep0sen..K0non kata aku lah yang terbaik di dunia..Walhal, semua tu DUSTA semata-mata..Sebijik perangai macam NATES...
Dengan k0 mengata, k0 dapat ape?? Ade ke, k0 dapat komisyen atau pun pahala?? Klo mengata benda baik aku tak kisah sangat pun, tp mengata benda buruk..Sekarang k0 mengata 0rang, nanti satu hari nanti jangan menyesal bila 0rg kata dekat ank pinak k0, cucu cicit k0 ataupun piut k0..Urmmmmm..Aku malas nak tegur, sebab diri aku pun belum tentu sempurna..Aku hanya diam dan tak perlu kata apa-apa..Diam lebih baik dari berkata-kata..Yang baik datang dari Allah, dan yg buruk datang dari kelemahan diri aku sendiri ok...Aku hamba Tuhan yang serba kekurangan hanya mampu meluahkan isi hati yang telah terpendam setelah sekian lama....Sekian, terima kasih...


No comments:

Post a Comment