22 September, 2011

♥ TERKANTOI ♥

Cerita ni berlaku dlm tahun 2010...Tarikh keramat dan bermakna dlm hidup aku..Hahaha....Masa tu aku masih study kt sebuah kolej..Kejadian ini berlaku pd waktu time test...Hehehe...Nama lecture aku adalah Madam Teow Geek Kee..Mmg sempoi dgn cara dan perwatakan lawak dia...Hari2 msti gelak punyer..Sudah menjadi lumrah aku dan geng2 sekolej aku..Sehari sblm test, Madam ada berpesan kpd aku dan rakan2 aku supaya baca bku.. Hahaha..Mcm besa laa perangai aku, malas malas dan malas....Time malam jer, msti aku ngantok awal...Sasaran utama aku adalah bantal.. Bawak kuar bku byk kt ruang tamu konon nk baca bku laa, tp hampeh...Buku yg baca aku...Bagi aku alaaa test besa2 je tu, klo nk gagal, gagal jugak..Xleh nk kata pe...Ari2 msti aku akn wat nota supaya senng dan mudah ingat..Aku punyer problem adalah, tulisan aku sendiri pyh nk faham walaupun tulis elok...Aku lebih suka baca nota org lain..Nie mmg masalah  besar bg aku..Setiap mlm aku dan kwn2 menghbiskan masa bersama utk wt revision...Bila hari xda test, deret mlm2 buta p swimming kt pool N sauna...Hahaha...Cerita pn bermula pada keesokan paginyer...Sume geng2 ketaq, gelabah nk jwb test..Madam mengarahkan kami mengeluarkan kertas kosong masing2..Bermula laa saat ini, hatiku yakin tp agak was2 dgn jwpan yg akn d lontarkan d dlm sekeping kertas...Aku pun keluarkan test pad kosong dan d belakang helaian kertas itu penuh dgn jwpn original copy... Ceh, konon nk tipu madam laaa... Madam set masa, dan test pun bermula...Aduhhhh mcm mana ni...Aku penuh kebinggungan..Dah laaa bodo tp wat cara pandai..Xkena gaya laa...Aku penuh khusyuk menulis sampai xpanggung kepala...Padahal bkn aku pkir pun, just tiru helaian kertas yg agak kabur2...Madam hanya memerhati kami saje..Mungkin aku adalah suspek utama...Tanpa d duga, cempedak dh jadi nangka..Aku panggung jer kepala, madam sudah berada d hadapan aku...Hatiku berkata aduSss mati laaa aku kali ni...Air muka aku mula laa berubah wajah...Merah dan malu x terkata...Terkantoi jgk akhirnyaa...1st time seumur hidup aku terkantoi dlm test.. Akhirnya aku akur dgn ketentuan ilahi...Hahahah...Padan muka.....kihkihkih... Relaks laa bkn stakat aku sorg jer kena, mmber aku pun kena jgk..Tp dia xsempat nk tiru...Baru je nk selak tiru, dh kena...Alahai malangnyer nasib aku dan mmber aku..Hihihi...Jawapan copy d rampas oleh madam sbg bukti kitorg meniru..Fuiyoo takotnyer...Tp aku takot gak madam report kt parents aku..Sangkaan aku hanyalah meleset same skali..Dia just ambek dan tunjuk bukti kpd sume org yg meniru adalah satu kesalahan..Klo dlm exam btol, xkn nk tiru jgk kot...Start drpd kejadian itu, aku pun telah insaf dan berazam tidak akan mengulanginya lagi...



No comments:

Post a Comment